Tekniikan tohtori Helena Åhman Vuoden Puhuja 2015

Speakersforum valitsi Vuoden puhujaksi Helena Åhmanin

Suomen tunnetuin johdon sparraaja, palkittu tietokirjailija, tekniikan tohtori (TkT) Helena Åhman valittiin Vuoden Puhujaksi 2015. Se julkistettiin torstai-iltana 28.tammikuuta Vuoden Puhuja 2015 -gaalassa Helsingissä. Ehdolla Vuoden puhujaksi olivat myös biohakkeri Teemu Arina, työelämän tutkija Pekka Pohjakallio, kasvatustieteiden maisteri Marko Vuoriheimo, joka on myös tunnettu kuuro rap-artisti Signmark.

Vuoden Puhuja 2015 Helena Åhman on erikoistunut johtoryhmien ja hallitusten arviointiin, sparraamiseen ja tutkimiseen. Åhman tunnetaan useista johtamiseen liittyvistä teoksistaan. Hänen teos Mielen johtaminen organisaatiossa sai Ekonomiliiton kirjallisuuspalkinnon Suomen parhaana yrityskirjana vuonna 2012. Åhman on myös kasvatustieteiden maisteri ja luokanopettaja.

Åhmanin puheenvuorojen keskiössä on ihmismieli ja sen ymmärtäminen ja miten siitä saadaan kilpailuetua. Åhman on rakentavan työelämän uudistaja ja edistäjä, joka tunnetaan tavastaan yhdistää puheissaan mielenkiintoisia tarinoita ja kokemuksia tutkittuun tietoon kansantajuisesti.

Vuoden puhuja valittiin Speakersforumin asiakkaiden antamien palautteiden perusteella. Valinnan kriteereinä olivat sen lisäksi puhujan valtakunnallinen kiinnostavuus, puhujan asiakkaan tilaisuuteen tuoma lisäarvo sekä yhteistyön sujuvuus käytännön asioissa puhujan kanssa. Titteli jaettiin kymmenennen kerran.

Vuoden puhuja –tittelin lisäksi gaalassa palkittiin muitakin ansioituneita puhujia. Vuoden Tulokkaana miesten lentopallomaajoukkueen päävalmentaja Tuomas Sammelvuo. Vuoden juontajaksi valittiin arvostettu puhuja, kirjailija, bisneskonsultti André Noël Chaker. Speakersforumin suosituin kansainvälinen puhuja vuonna 2015 oli hollantilainen tulevaisuuden tutkija Thimon De Jong. Speakersforum antoi kunniamaininnan puhuja-alan pioneerille, löytöretkeilijä Pata Degermanille.

Speakersforum antoi Vuoden Yhteistyö -kunniamaininnan vuonna 2015 käynnistetylle yhteistyölle, Tie Tähtiin -ohjelmalle. Se tuo paraurheilijat puhujalavoille kera väkevien voittajatarinoiden. Ohjelman päävalmentajana toimii Speakersforumin esiintymisvalmentaja Ismo Jokinen

Pohjoismaisessa vertailussa Suomen puhuja-alan markkinatilanne on vauhdikkainta tällä hetkellä. Speakersforumin puhujatilausten määrä on viimeisten kahden vuoden aikana kasvanut 38%. Työhyvinvointi, motivaatio ja johtajuustaidot ovat aiheita joihin ulkopuolisen puhujan osaamista eniten kysytään. Speakersforum on johtava puhujia välittävä yritys Suomessa. Yritys kuuluu pohjoismaiseen Talarforum Group konserniin, joka on pohjoismaiden johtava puhujien välittämiseen erikoistunut yritys. Konsernin kansainvälisessa puhujaverkostossa on yli 8000 eri alojen asiantuntijaa ja vaikuttajaa.

vpg2016-3vpg2016-5

vpg2016-6vpg15-9-2vpg2016-1