Speakersforumin Vuoden Puhuja on biohakkeri, moniyrittäjä Teemu Arina

Vuoden Puhuja 2017 –gaalassa palkitut Vuoden Puhuja, teknologia-asiantuntija Teemu Arina ja Vuoden Tulokas, keksijä Perttu Pölönen ilmentävät asiantuntijuudellaan tulevaisuuden työelämän tarpeita.

Vuoden Puhuja –ehdokkaat ravistelevat yrityselämää puheissaan teknologian tuomista ilmiöistä ja mahdollisuuksista työssä jaksamiseen ja menestymiseen.

Tekoäly haastaa totuttuja toiminta- ja ajattelumalleja. Ihmisen ja koneen välinen vuorovaikutus porautuu joka toimialalle. Teknologian hyödyntäminen, ideoiden nopea kehittäminen ja tiedon jakaminen sekä erilaisten ekosysteemien luominen ovat elinehtona tulevaisuuden työelämässä. Johtamiskulttuurin tarkastelu ja sen merkitys sekä työn merkityksellisyys korostuvat entisestään teknologian siirtymävaiheessa.

-Kiihtyvässä työelämässä ja tälle ajalle ominaisissa nopeissa muutostilanteissa on jokaisen yrityksen on oltava valppaana. Jos et itse ole mukana disruptoimassa omaa toimialaasi, joku muu tekee sen. Tämä on nähtävissä suoraan myös puhetoimeksiantojen teemoissa. Kestosuosikki teemojen; asenteen, muutoksen & työhyvinvoinnin rinnalle ovat nousseet nyt teknologian hyödyntäminen, ketteryys sekä ihmisen ja koneen välinen vuorovaikutus, linjaa Speakersforumin myynti- ja markkinointijohtaja Susanna Suorsa. Suorsan mukaan yrityksissä on oivallettu juurtuneiden ajatusmallien murtamisessa ja tulevaisuuden tarpeiden hahmottamisessa herättelevän ammattipuhujan, ulkopuolisen asiantuntijan tuoma hyöty.

– Ulkopuolinen puhuja onnistuu kokemuksellaan ja näkemyksellään tuomaan yrityksille uuden näkökulman, josta tarkastella yksilö-, yhteisö- ja yritystasolla toimintaansa. Juuri nimetyt Vuoden Puhuja Teemu Arina sekä Vuoden Tulokas Perttu Pölönen vastaavat puheidensa teemoilla tämän hetkisen työelämän tarpeeseen. He tekevät selväksi mihin kannattaa panostaa ja kuinka toimia, mikäli haluaa menestyä ja tehdä kasvua ja tulosta vielä tulevaisuudessakin, Suorsa painottaa.

Vuoden Puhuja 2017 –gaalassa, 17.01.2018 Sanomatalolla palkittiin alan tekijöitä, ansioituneita puhujia. Vuoden Puhuja 2017, Teknologia-asiantuntija Teemu Arina tuo puheissaan koneen ja ihmisen välisen vuorovaikutuksen keskiöön. Hän pohtii koneen ja ihmisen suhdetta sekä teknologian hyödyntämistä laajasti aina liiketoiminnasta ja oppimisesta omaan kokonaisvaltaiseen hyvinvointiin. Vuoden Tulokas 2017, keksijä Perttu Pölönen on sävelkellon keksinyt nuori monilahjakkuus. Hän puhuu disruption voimasta ja luovuudesta  rohkaisten yrityksiä tarttumaan muutokseen ja kokeilemaan rohkeasti. Vuoden Juontaja 2017, ansioitunut sisällöntuottaja Ronja Salmi on sosiaalisen median ilmiöiden luoja ja sanavalmis tapahtumien juontaja ja kysytty paneelikeskusteluiden moderaattori. Vuoden 2017 Kansainvälisen puhujavieraan palkinnon sai formulapiireistä tunnettu myynnin ja johtamisen puhuja Mark Gallagher. Speakersforum muisti kunniamaininnoin puhuja-alan pioneerejä, Johtajuuden edelläkävijää professori Alf Rehniä sekä Työn merkityksellisyyden sanansaattajaa dosentti  Arto O. Salosta.