Speakersforumin Vuoden Puhuja 2015 -ehdokkaat on julkistettu

Speakersforumin Vuoden Puhuja 2015 –ehdokkaat ovat työelämän uudistamisen tienraivaajia

Speakersforum julkisti Vuoden Puhuja 2015 –ehdokkaansa tiedotustilaisuudessa Bisnespäivillä 23. syyskuuta Messukeskuksessa, Helsingissä.

–Työelämää hallitseva epävarmuus näkyy vuoden 2015 puhujavalinnoissa.

Viime vuonna kuultiin optimistisia puheita tulevaisuudesta ja sisäisen motivaation tärkeydestä. Tänä vuonna näiden aiheiden rinnalle ovat nousseet puhujat, joiden aiheet koskevat selkeästi halua uudistaa työelämää ja ravistella vanhoja toimintatapoja sekä yrityskulttuuria, kertoo Speakersforumin toimitusjohtaja Johan Sjöstrand

Vuoden Puhuja 2015 –ehdokkaat ovat työpsykologian tohtori Helena Åhman, työelämän tutkija Pekka Pohjakallio, kasvatustieteiden maisteri Marko Vuoriheimo, joka tunnetaan myös kuurona rap-artisti Signmarkina ja kansainvälisen Leonardo-palkinnon digitaalisen työn ja oppimisen uraauurtavista ideoista saanut yrittäjä ja biohakeri Teemu Arina.

Vuoden Puhuja 2015 -voittaja julkistetaan Speakersforumin järjestämässä puhujakulttuurin juhlassa 28. tammikuuta 2016 Vuoden Puhuja 2015 –gaalassa Vanhalla Ylioppilastalolla, Helsingissä. Vuoden Puhuja –ehdokkaiden lisäksi gaalassa palkitaan Vuoden Tulokas, Vuoden Juontaja ja Speakersforumin kansainvälinen puhujavieras.

–Vuoden Tulokas –ehdokkaat ovat start-up –yrittäjä Miki Kuusi, kauppias Sampo Kaulanen, mediakasvo Saimi Hoyer ja lentopallomaajoukkueen valmentaja Tuomas Sammelvuo. He ovat tehneet läpimurtonsa puhuja-alalla hiljattain. Heidän aiheensa heijastavat, mitä puheita tullaan kuulemaan ensi vuonna. Yrittäjyys, rohkeus ja yhdessä tekeminen ovat ainakin siten suosittuja aiheita, summaa Sjöstrand.

Speakersforumin aikaisemmat Vuoden Puhujat:

2014 Esko Valtaoja

2013 Henkka Hyppönen

2012 André Noël Chaker

2011 Arman Alizad

2010 Alf Rehn

2009 Maija-Riitta Ollila

2008 Mato Valtonen

2007 Pauli Aalto-Setälä

2006 Patrick Pata Degerman

Voit äänestää Vuoden Puhuja -ehdokkaita täältä.