Speakersforum valitsi Vuoden puhujaksi Esko Valtaojan

Turun yliopiston avaruustähtitieteen professori, kansainvälisesti arvostettu tieteentekijä Esko Valtaoja valittiin Vuoden Puhujaksi 2014.
Se julkistettiin Suomen ensimmäisessä puhuja-alan gaalassa torstaina 29.tammikuuta Helsingissä.

Esko Valtaoja tunnetaan herättelevistä puheenvuoroista, joista hän saa kiitosta kansantajuisesta otteesta puhua positiiviseen sävyyn tulevaisuudesta.
Hän valaa uskoa tulevaan ja ottaa rohkeasti kantaa ajan ilmiöihin puheenvuoroissaan.

Vuoden puhuja valittiin Speakersforumin asiakkaiden puhujista antaman palautteen perusteella. Valinnan kriteereinä olivat palautteen lisäksi puhujan valtakunnallinen kiinnostavuus, puhujan asiakkaan tilaisuuteen tuoma lisäarvo sekä yhteistyön sujuvuus käytännön asioissa puhujan kanssa. Titteli jaettiin yhdeksännen kerran.

Vuoden puhuja –tittelin lisäksi gaalassa palkittiin Vuoden tulokas, Vuoden juontaja ja International Guest Speaker. Vuoden tulokas -titteli annettiin henkilölle, joka teki läpimurron puhuja-alalla vuonna 2014 ja sen sai lastenkirjailija, Hello Ruby ja Rail Girlsin perustaja Linda Liukas. Vuoden juontajaksi valittiin MTV3 uutisankkuri, toimittaja Peter Nyman. Speakersforumin eniten välittämä kansainvälinen puhuja oli viime vuonna Skypen perustaja, liikemies Jonas Kjellberg. Speakersforum antoi kunniamaininnan myös puhuja-alan pioneerille, näyttelijä Tom Pöystille.

Lisätietoja:

Susanna Suorsa