Speakersforum julkaisi Suomen Top 10 puhujat

Espoo 26.5.2014 – Speakersforum tuntee Suomen työyhteisöjen koulutustarpeita jo monen vuoden ajan. Puhujatoiveiden suvereenia ykkösnimeä on vaikea valita, mutta yritys on julkaissut kotisivuillaan valtakunnallisen Top 10 puhujat. Lista on kirjava ammattien joukko, josta löytyy Suomen ainoa tutkimusseikkailija, kaksi näyttelijää, toimittaja, tulevaisuustutkija, entinen vaatturi, pastori ja juristi. Osa on viihteen ja liike-elämän monitoimijoita, osa johtavia oman alan asiantuntijoita ja vaikuttajia.

Lista on miesvoittoinen, vain kaksi kymmenestä on naisia, näyttelijät Tuija Piepponen ja Outi Mäenpää.  Listan puhujia ovat myös André Nöel Chaker, Arman Alizad, Henkka Hyppönen, Ilkka Halava, Jaakko Heinimäki, Mato Valtonen, Pata Degerman ja Saku Tuominen. Tämä joukko puhuu eniten työhyvinvoinnista ja siihen liittyvistä asioista kuten luovuudesta, vuorovaikutustaidoista ja itsensä johtamisesta. Kärkisijoilla olevat puhujat auttavat organisaatioita muutostilanteissa ja innostavat henkilöstöä työssä jaksamiseen.

Suosituille puhujille yhteistä on heidän aitous ja viehättävyys. Puhujan elämänmakuiset tarinat ja positiivinen asenne inspiroi ja parhaimmillaan sillä on voimaannuttava vaikutus kuulijaan. Hyvä esimerkki valovoimaisesta puhujasta on Speakersforumin puhujaikoni Mato Valtonen tai vallitseva Vuoden Puhuja Henkka Hyppönen. He vaikuttavat kuulijaan tunnetasolla ja saavat heräteltyä kuulijoissa uusia ajatuksia. Puhujan intohimoinen suhtautuminen omaan tekemiseen luo edellytykset tulla usein myös hyväksi puhujaksi. Retoriset taidot ja draaman kaari ovat ikimuistoisen puheen kantavia voimia.

Tulevaisuus-teema on aina ajankohtainen ja kiinnostava. Suomen johtaviin sosiokulttuurisen muutoksen asiantuntijoihin kuuluva tulevaisuustutkija Ilkka Halava on tehnyt hurjasti valmennuksia ja luentoja kuluneena vuonna. Hän on moniosaaja, joka valmentaa organisaatioiden kaikkia henkilöstöryhmiä ja ohjaa kokonaisia työyhteisöjä työn murroksen karikoita ohittaen uuden työn sekä paremman tuottavuuden aikakaudelle. Halava on puhumassa seuraavassa Speakersforumin Aamussa 10.6.2014 Ravintola Lasipalatsissa. Tilaisuus on maksuton Speakerforumin avainasiakkaille ja medialle.

Speakersforum on Suomessa ainoa puhujia välittävä talo, jonka verkostossa on 7000 kotimaista ja kansainvälistä puhujaa, joista osa toimii myös ammattijuontajina. Yritys auttaa asiakkaitaan erilaisten tilaisuuksien ja koulutusten sisällönluomisessa. Yritys perustettiin vuonna 2001, ja se on osa ruotsalaista TF Group konsernia.

Top 10 Puhujat
Arman Alizad, mediapersoona
André Noêl Chaker, Veikkauksen Senior Advisor to the President
Henkka Hyppönen, toimittaja