Puhuja-ala kukoistaa Suomessa

Puhujia välittävä Speakersforum päättää vuoden hyvään kasvuun.

Speakersforum toteutti 1500 sisältöratkaisua työelämän tapahtumiin vuoden 2014 aikana. Valovoimaisille ja innostaville keynote-puhujille oli eniten kysyntää.
Yrityksen puhujatilausten kokonaismäärä kasvoi edellisvuodesta 18 %. Kasvu kertoo siitä, että työelämä arvostaa yhä laajemmin ulkopuolisten puhujien ja ammattijuontajien panosta tapahtumissa.

Speakersforum listasi vuoden kysytyimmät aiheet, joista suosituimpia olivat tulevaisuusorientoituneet puheenvuorot ja työyhteisötaitoihin sekä muutoksen hallintaan liittyvät luennot. Tapahtumissa kuultiin tänä vuonna paljon puheita digitalisaation, asiakaskokemuksen ja yrittäjyyden ympäriltä.

Puhuja-ala on hyvässä nosteessa Suomessa. Länsinaapurissa Ruotsissa puhuja-ala on askeleen kuitenkin pidemmällä, sillä keynote-puhujat ovat tunnettuja myös koko kansan keskuudessa.
Kun puhujakulttuuri yleistyy täälläkin, tuo se mukanaan alalle uusia puhujia ja kilpailua. Alalle kaivataan etenkin lisää naispuhujia, sillä valtaosa ammattipuhujista on miehiä.

Speakersforum valitsee vuosittain Vuoden Puhujan, ja tänä vuonna ovat ehdolla vahviten avaruustähtitieteen professori Esko Valtaoja, menestynyt ammattilaisjalkapalloilija, HJK Oy:n toimitusjohtaja Aki Riihilahti, tulevaisuustutkija Ilkka Halava ja Madventures – kaksikko Riku Rantala ja Tuomas Milonoff. Speakersforumin Vuoden Puhuja 2014 julkistetaan 29. tammikuuta 2015 Suomen ensimmäisessä Vuoden Puhuja -gaalassa.

Speakersforumin Vuoden Puhuja 2014 -ehdokkaat: http://www.speakersforum.fi/yleista/vuoden_puhuja/

Lisätietoja:

Susanna Suorsa