Viiden tähden asiakaskokemus

Viiden tähden asiakaskokemus -kirjan julkaisutilaisuus pidettiin Huone Tapahtumahotellissa 8.8.2017. Kirja on sosiaalisen liiketoiminnan sanansaattaja Sani Leinon, Janne Gyllingin ja Perttu Ahvenaisen yhteistyön tulos. 

Kolmikko haluaa nostaa esille asiakaskokemuksen merkityksen, jota Suomessa yrityksissä ei olla täysin sisäistetty. Leino jakaa kokonaisvaltaisen asiakaskokemuksen kolmeen ulottuvuuteen. Nämä kolme osatekijää ovat fyysinen-, digitaalinen-, ja tiedostamaton kohtaaminen (brändi).

78 % globaalien yritysten johdosta pitää hyvää asiakaskokemusta kilpailuetuna, Suomessa vastaava luku on 40 %.

Kun asiakkaan tapaa face to face syntyy ensivaikutelma, jota jälkeen päin on hankala muuttaa. Myös yrityksen sisäinen työpäiväkokemus vaikuttaa laajalti positiivisen asiakaskokemuksen syntymiseen. Yrityksessä jokaisella työntekijällä, roolista riippumattta, on vastuu tämän luomisessa.

Asiakas haluaa, että hän saa palvelua tarpeeseensa, eikä häntä kiinnosta kuka yrityksessä sen tuottaa, kirjassa todetaan. Laadukkaasti palveltu asiakas muistaa tunteen, minkä yritys hänelle tuottaa. Pienillä eleillä pystytään vaikuttamaan, että asiakas palaa uudelleen ja on brändiuskollinen.

Viiden tähden työpäivä – Millainen työpäiväkokemus, sellainen asiakaskokemus.

Sani Leinon tämän hetken pinnalla olevien puheiden teemoista saat lisää tietoa alla olevasta videosta. 

 

 

Ehkä nämäkin kiinnostaisivat?

Kommentit

kommenttia