Seitsemän vinkkiä tuloksiin sosiaalisessa mediassa

VIERASKYNÄ. INNA-PIRJETTA LAHTI.

” Viime viikon torstaina seisoin ensimmäistä kertaa Sibeliustalon lavalla. Upea rakennus teki minuun heti vaikutuksen sisään astuessani. Täydellinen yhdistelmä vanhaa ja uutta, lasia ja puuta, symmetristä ja täysin arvaamatonta. Edessäni istuu täysi salillinen markkinoinnin ja mainonnan osaajia. Aiheena löytöretki rohkeaan markkinointiin. Haastavaa, mutta mahdollista. Minkälainen rohkeus johtaa sisältömarkkinoinnissa tuloksiin?”

Nämä seitsemän vinkkiä Inna-Pirjetta Lahti antoi M-torstain kuulijoille 10.9. Sibeliustalossa:

 

  • Rohkeus kertoa tarinoita
    Sisältömarkkinoinnin A ja O on se, että yrityksestänne, tuotteistanne ja palveluistanne löytyy riittävästi ajankohtaista ja kiinnostavaa sisältöä. Asiakkaan ostoketju tekee sosiaalisessa mediassa jatkuvia ympyröitä ja ei ole yhdentekevää missä vaiheessa ostoketjua ja miten asiakas törmää viestiinne. Verkossa asiakas saa idean, inspiroituu, tekee aktiivista vertailua ja yhä useammin tekee myös lopullisen ostopäätöksen. Oleellista on päästä vaikuttamaan aktiiviseen vertailuun kertomalla kiinnostavia ja uskottavia tarinoita.
  • Rohkeus kohdata ihminen
    Asiakkaan kohtaaminen verkossa on ihan yhtä merkityksellistä kuin kasvokkain. Onnistuneen kohtaamisen kolme tärkeintä tekijää ovat oikea asenne, halu kohdata ihminen yrityksen tai asiakkuuden takana sekä riittävä valmistautuminen kuhunkin kohtaamiseen
  • Rohkeus auttaa asiakasta
    Mieti mikä on asiakkaallesi relevanttia. Missä tilanteessa hän hakee sinun tuotteisiisi tai palveluihisi liittyviä ratkaisuja? Mitä sanoja asiakkaasi käyttää hakuja tehdessään? Anna asiakkaalle ratkaisuja, helpota hänen elämäänsä ja tarjoa aidosti hyödyllistä sisältöä oikeassa ympäristössä.
  • Rohkeus huolehtia myyntisuppilosta Kaiken markkinoinnin perimmäisenä tavoitteena on myyminen. Pelkkä hyvä sisältö ja kiinnostavat tarinat eivät vielä riitä. Niiden tulee johtaa oikeisiin lähteisiin, joista asiakkaasi pääsee helposti ja vaivattomasti tekemään ostopäätöksen ja oston. Oikein linkitettynä hyvä sisältö johtaa kauppaan.
  • Rohkeus tehdä yhteistyötä
    Kaikkea ei tarvitse eikä kannata tehdä itse. Meillä Suomessakin on tuhansia kiinnostavia sisällöntuottajia, joiden nuotiopiireissä jo istuu suuri määrä sitoutuneita kuluttajia. Tekemällä yhteistyötä oikeiden sisällöntuottajien kanssa, pääset parhaimmillaan vaikuttamaan tunteisiin ja hankintapäätöksiin aivan uudella tasolla.
  • Rohkeus jakaa sisältöjä
    Hyvät sisällöt eivät vielä johda mihinkään jos kukaan ei löydä niitä. Uskon siihen, että sisältöjen tuottaminen on noin 20% kun taas niiden näkyväksi tekeminen eli jakaminen on 80% työstä. Content is King, but sharing is the Queen!
  • Rohkeus olla henkilökohtainen
    Sisältömarkkinoinnissa on osattava heittäytyä, hullutella ja olla ennakkoluuloton. Verkkosisällöissä henkilökohtaisuus palkitaan yleisöjen sitoutumisella ja parhaimmillaan odottamattomalla viraalilla näkyvyydellä. Hyödynnä yrityksesi työntekijät, anna palvelullesi kasvot, ole asiakkaillesi ihminen. Ole rohkea, kokeile ja ylläty tuloksista!

 

Seuraavan kerran Inna-Pirjetta puhuu sisältömarkkinoinnista Markkinointiviestinnän viikolla 22.9. klo 14.

 

innapirjetta.lahti

 

Kirjoittaja on Inna-Pirjetta Lahti, inspiroivien tapahtumien ja ilmiöiden luoja ja taitava digitalisuuden sekä sosiaalisen median hyödyntäjä. Inna- Pirjetta on palkitun NordicBloggers`Experience -tapahtuman projektin johtaja ja toteuttaja. Hän luotsaa omaa Kohtaamistoimisto Innastusta, joka toteuttaa asiakkailleen kampanjoita, elämyksiä ja kohtaamisia hyödyntäen ainutlaatuisen laajaa kansainvälistä verkostoa.

Kommentit

kommenttia